יום שני, 4 באוגוסט 2025

ברכבת ישראל נעשה שימוש במספר תחומי תדר - COPILOT

 ברכבת ישראל נעשה שימוש במספר תחומי תדר עיקריים לצרכי תקשורת, איתות ושליטה. הנה פירוט של התחומים המרכזיים:


📡 תחומי תדר עיקריים בשימוש רכבת ישראל

1. GSM-R (Global System for Mobile Communications – Railway)

  • זהו תקן תקשורת סלולרית ייעודי לרכבות, חלק ממערכת ERTMS/ETCS.
  • בישראל הוקצו פסי תדרים ייעודיים להפעלת GSM-R, לצורך שיפור הבטיחות והשליטה ברכבות.
  • תחום תדרים נפוץ בעולם: 876–880 MHz uplink / 921–925 MHz downlink.
  • משמש לתקשורת בין נהג הקטר, מרכזי שליטה, ומערכות איתות לאורך המסילה.

2. ETCS Level 2

  • מערכת שליטה ובקרה מתקדמת, מבוססת תקשורת סלולרית.
  • בישראל נעשה שימוש בתדרים סלולריים ייעודיים, ככל הנראה בתחום ה-GSM-R.
  • המערכת מאפשרת שליחת "סמכות תנועה" (Movement Authority) ישירות לקטר, ללא צורך בסימנורים פיזיים.

3. WiFi ו-LTE לנוסעים

  • לצורך שיפור חוויית הנסיעה, רכבת ישראל בוחנת פתרונות כמו:
    • אנטנות LTE בגג הקרון
    • מגברי אות סלולרי
    • רשתות WiFi פנימיות
  • תדרים: תחומי 2.4 GHz ו-5 GHz עבור WiFi, ותחומי LTE לפי ספקי סלולר (כגון 700 MHz, 1800 MHz, 2600 MHz).

אם אתה מעוניין במיפוי תדרים מדויק לפי פרוטוקול (GSM-R, LTE, WiFi, SDR וכו') או רוצה לדעת על אפשרויות שיבוש/ניטור – אשמח להמשיך ולסייע. האם אתה רוצה תרשים מערכת עם תחומי תדרים לכל רכיב?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

One Pager

הנה הגרסאות המעודכנות של ה-One Pager, עם הסרה של אזכור הגובה הספציפי (700 מטר) והוספת שימוש חשוב נוסף: 🇮🇱 מערכות SIGINT ול"א קומפקטיו...