ברכבת ישראל נעשה שימוש במספר תחומי תדר עיקריים לצרכי תקשורת, איתות ושליטה. הנה פירוט של התחומים המרכזיים:
📡 תחומי תדר עיקריים בשימוש רכבת ישראל
1. GSM-R (Global System for Mobile Communications – Railway)
- זהו תקן תקשורת סלולרית ייעודי לרכבות, חלק ממערכת ERTMS/ETCS.
- בישראל הוקצו פסי תדרים ייעודיים להפעלת GSM-R, לצורך שיפור הבטיחות והשליטה ברכבות.
- תחום תדרים נפוץ בעולם: 876–880 MHz uplink / 921–925 MHz downlink.
- משמש לתקשורת בין נהג הקטר, מרכזי שליטה, ומערכות איתות לאורך המסילה.
2. ETCS Level 2
- מערכת שליטה ובקרה מתקדמת, מבוססת תקשורת סלולרית.
- בישראל נעשה שימוש בתדרים סלולריים ייעודיים, ככל הנראה בתחום ה-GSM-R.
- המערכת מאפשרת שליחת "סמכות תנועה" (Movement Authority) ישירות לקטר, ללא צורך בסימנורים פיזיים.
3. WiFi ו-LTE לנוסעים
- לצורך שיפור חוויית הנסיעה, רכבת ישראל בוחנת פתרונות כמו:
- אנטנות LTE בגג הקרון
- מגברי אות סלולרי
- רשתות WiFi פנימיות
- תדרים: תחומי 2.4 GHz ו-5 GHz עבור WiFi, ותחומי LTE לפי ספקי סלולר (כגון 700 MHz, 1800 MHz, 2600 MHz).
אם אתה מעוניין במיפוי תדרים מדויק לפי פרוטוקול (GSM-R, LTE, WiFi, SDR וכו') או רוצה לדעת על אפשרויות שיבוש/ניטור – אשמח להמשיך ולסייע. האם אתה רוצה תרשים מערכת עם תחומי תדרים לכל רכיב?
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה